סדנאות

סדנאות ייחודיות בשיטה שלי

במהלך 18 שנות הניסיון שצברתי, פיתחתי שיטות וטכניקות מגוונות לטיפול בילדים עם קשיים מורכבים ואף יותר מכך. פיתחתי טכניקות ללמד הורים ומטפלים ליישמם. הרבה מהטכניקות מתבססות על עקרונות הגישה הקוגניטיבית התנהגותית CBT ו-ABA יחד עם מתן משקל שווה לעיבוד הרגשי בתוך התהליך הטיפולי. אשמח לחלוק עמכם את הידע שלי באמצעות הסדנאות שלי.

1. סדנת גמילה מטיטולים לילדים על הרצף האוטיסטי

ילדים המאובחנים על רצף האוטיזם סובלים לעיתים מבעיות מורכבות המקשות על תהליך הגמילה מטיטולים. בשל קשיי השפה והתקשורת הם עשויים להתקשות ביוזמה להתפנות בשירותים ועיתים אף חסרה המוטיבציה להיגמל מהטיטול בשל הקושי בשינויים הכרוך בכך. לעיתים רגישות תחושתית מקשה על התהליך והילד מסרב להתפשט בסביבת השירותים ולשבת על האסלה. הסדנה שלי עוסקת בכל בעיה אפשרית שעלולה לצוץ בתהליך הגמילה. החל מקושי בזיהוי הלחץ בשלפוחית כסמן להתפנות ועד למשחק עם המים או עם נייר הטואלט. במהלך הסדנה אני מלווה את המשפחות ונותנת טיפים והנחיות להמשך התהליך .

2. סדנת התמודדות עם בעיות התנהגות אצל ילדים

לקראת גיל שנתיים מתחיל להבין הילד כי הוא יישות נפרדת מהוריו וכי הוא יכול להשפיע על אחרים בסביבתו. היכולת לדחות סיפוקים עדיין אינה מפותחת דיה והשילוב של השניים מעורר התנהגות של בדיקת גבולות, התפרצויות זעם ושלל התנהגויות בריחה מדרישה או התרסה כאשר הילד לא מקבל את מבוקשו ומייד! סדנה זו תלמד אתכם ההורים ואנשי המקצוע טכניקות לעיצוב התנהגות של שיתוף פעולה, יצירת אוירה מתגמלת ומלאת הצלחות וחוויות חיוביות לצד הצבת גבולות ברורים. נלמד לנתח את ההתנהגות ולדעת מתי יש להתעלם מהבכי ומתי דווקא ההתעלמות עשויה לחזק ולהגביר את בעיות ההתנהגות.

3. סדנת פיתוח שפה, דיבור ותקשורת

בסדנא זו אני סוקרת יחד עם המשפחות והצוות המטפל את מאפייני התפתחות השפה הדיבור והתקשורת ומלמדת את ההורים טכניקות לעידוד יוזמות לתקשורת עם ילדיהם. ההורים הופכים לכמה רגעים להיות הילדים ובאמצעותם אני מדגימה מגוון רב של שיטות לפיתוח השפה והתקשורת באמצעות שיטות מניתוח התנהגות יישומי – ABA

4. סדנת עיצוב התנהגות בגן ובכיתה

במהלך שנות עבודתי נתקלתי בקושי של מורות צעירות להחזיק את הכיתה קשובה ולטפל בבעיות התנהגות ספציפיות וכלליות כגון: לחץ חברתי, קבלת השונה והאחר, כיתה רועשת וחסרת משמעת, ילדים עם בעיות התנהגות המשפיעות על כלל הכיתה באופנים שונים. הסדנה תעסוק במגוון טכניקות לעיצוב התנהגות בכיתה ובגן תוך מתן דוגמאות יישומיות למחנכים.

5. סדנת פיתוח כישורים חברתיים בקבוצה קטנה

הילד סובל מדחייה חברתית, אינו יודע כיצד להצטרף לקבוצה וכיצד לרכוש ידידים. אתם חוששים כי הוא חסר בטחון ונחבא אל הכלים. יחד נלמד כיצד ניתן לתרגל עימו כישורים חברתיים. הילד משולב בגן רגיל ולמרות כל הטיפולים שהשקעתם הוא אינו מיישם בפועל את הידע שצבר. יחד נלמד כיצד ניתן לשפר את המיומנויות החברתיות ואת איכותן. הסדנה מתאימה להורים יחד עם המשלבות של ילדיהם.

6. סדנת שילוב ילדים עם אוטיזם מגיל הגן ועד ביה"ס היסודי

בסדנה זו אלמד אתכם את כל עקרונות השילוב בכל רמות התפקוד. במהלך שנות עבודתי צברתי ניסיון רב ועימו תובנותרבות, שיטות וטכניקות להעצמת הילד המשולב ודרך כך יצירת קרקע פורייה לשכלול הכישורים החברתיים, השתתפות בחוגים ובמפגשים בגן ובחצר ויצירת חברות אינטימית אחת או יותר שתהווה עבור הילד עוגן והתנסות חיובית עם קבוצת השווים.

7. סדנת למידה מזדמנת

ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה לרוב אינם זקוקים לחזרות מובנות ואינטנסיביות כדי ללמוד מושגים חדשים. הם זקוקים להתנסות חווייתית מתווכת לשם כך. אנשים רבים שאינם מבינים את רזי הגישה ההתנהגותית סבורים שמדובר בגישה נוקשה, מובנית המתעלמת מהמוטיבציות הפנימיות של הילד, כאשר למעשה ההפך הוא הנכון. הגישה ההתנהגותית מלאה בעקרונות וטכניקות ללמידה מתוך הנאה וחוויה אלא שכאן נדרש המנחה ליצירתיות רבה על מנת להתאים תוכנית עפ"י עקרונות הלמידה המזדמנת. לא כל מנתח התנהגות הוא איש מקצוע טוב כשם שלא כל טכנאי, רופא, פסיכולוג הוא טוב. על מנת שניתן יהיה להגדיר מנתח התנהגות כמקצועי נדרשת מצידו לגלות גמישות ויצירתיות רבה יחד עם הבנת שלבי ההתפתחות התקינה במכלול תחומי התפקוד. סדנה זו תלמד גם אותך כיצד לפתוח את המחשבה לכיוונים נוספים ועדיין להיות שיטתי ומקצועי ובכך לקדם את הילדים.